Friday, February 11, 2011

✿Part 2: Majlis Membatalkan Air Sembahyang✿

http://www.emocutez.com 
Lepas upacara akad nikah..kami terus balik rumah untuk upacara membatalkan air sembahyang & majlis bersanding. Kami wat terus majlis bersanding lepas akad nikah sebab senang, memandangkan hari tu hari jumaat, jadi lepas solat jumaat dah takde pape program dah. pengantin pun dah boleh cuci2 mekap untuk solat zohor plak. jadi rasanya takdelah membazir mekap mahal2 kalau setakat pakai sejam dua je. mekap yang saya ambil harganya RM200...tak tahulah murah ke mahal sebab selama ni tak pernah touch up muka ngan MUA.


raga untuk letak cincin & duit hantaran. Kami beli semua ni di jalan TAR tapi dah lupa kat kedai mana...
album untuk letak duit hantaran RM9.90
tempat letak cincin RM45.90
sangat suka ngan raga ni...dan sekarang album tu dah jadi album gambar kahwin kami, raga jadi hiasan atas almari merangkap tempat letak cincin kami

berdebar saat kanda sarungkan cincin. nasib baik muat...
cuak gak kot2 x padan macam majlis merisik dulu..alhamdulillah...muat. 
kanda dah pandai pilih cincin untuk saya. lepas ni bolehla beli lagi ye kanda *sambil kenyit mata kat kanda

my turn lak sarungkan cincin untuk kanda
tapi nape macam takde perasaan je tu? huhu...
kamera banyak sangat..sampai tak tahu nak fokus yang mana satu

pertama kali bersalaman dengan kanda..terasa sayu je hati..
macam tak percaya je kini aku dah jadi isteri kanda


sampai terpejam mata tu..menghayati kasih sayang seorang suami..huhu...
time ni terasa hangatnya kasih sayang kanda mengalir ke hati...dan rasa kasih pada kanda makin kuat

*Ya Allah..peliharalah rumah tangga kami dalam redhaMu...
titipkanlah rasa kasa dan sayang dalam mahligai cinta kami
jauhkanlah fitnah & musibah yang akan menganggu gugat hubungan kami
kuriniakanlah kami anak2 yang soleh & solehah penyejuk mata hati kami & penyeri hidup kami
Amin...Amin ya Rab 
http://www.emocutez.com

4 comments:

zOeY zAu YaH said...

amin....rm200 tu ok lah..

Amshyar Aminudin said...

untuk kenang-kenangan dan bacaan anak cucu kelak. insyaAllah.
harus ade 'diari' yang boleh di kongsi :)

♥Ana el Zahra♥ said...

2 la...ana x tau harga market skrg..tp puas ati ngan servicenya :)

♥Ana el Zahra♥ said...

oh yeah! betul 2 am...time tuo seksok bleh belek mula hok ni