Friday, March 4, 2011

✿Tips untuk mudah hamil✿

 http://www.emocutez.comsemalam kan ada tanya kak weiyda kan macam mana nak bagi mudah hamil...akak suruh godek2 entry lama dia..dah godek2 tak jumpa lak pasal ni...jadi tadi saje je try godek kat incik google plak...& jumpa la pasal ni kat komuniti melayu...Mohler kita nengok sama2....

http://www.cute-smiley.comPetua untuk mudah hamil


1- Jangan stress (maklumlah kalau lambat mengandung banyak org tanya 
betul tak, kadang2 boleh tension dibuatnya). Elakkan daripada stress 
macam ni, kena cool je.

2- Kena ingat selalu, rezeki ni Allah yang beri, utk dapatkan rezeki 
Allah, kita kena ingat Allah selalu, kena solat selalu, kalau boleh kena
berjama'ah dengan suami kita. 

3- Semasa bersama kena cosentrate, jangan masa bersama tu tengok tv la, 
baca buku la, consentrate semasa bersama.

4- Kena taatkan suami, jangan marah2 suami, kalau marah suami alamat la 
lambat lekat. Sebab punca anak ini adalah daripada air mani lelaki, oleh
itu taatkanlah suami anda, jangan buat dia marah, kalau dia marah, air 
mani dia tak dapat keluar dengan tenang.

5- Kena bersetubuh selalu, terutama selepas datang bulan, kena rajin ni,

katakan anda mula datang bulan 30hb mac, 30hb mac ialah hari pertama, 

start daripada hari ke 10 iaitu 8hb april sehinggalah hari ke 16 iaitu 
15 april, rajin2lah bersetubuh.

6- Jangan bersetubuh banyak kali sehari, sehari sekali sahaja, dapatkan 
waktu yang betul2 sesuai, iaitu waktu tenang anda dan pasangan anda. 
Sebab jangka hayat sperma adalah 48 jam iaitu 2 hari, jadi eloklah 
bersetubuh setiap hari sekali supaya kandungan sperma itu kuat dan 
mencukupi.

7- Semasa bersetubuh tu buatlah cara yang senang air mani masuk ke 

rahim, iaitu alas punggung isteri dengan bantal supaya tinggi sedikit, 
senang masuk air ke dlm rahim, jangan tak alas, nanti air mani cepat 
keluar, dah kena bersetubuh lagi.

8- Sebelum bersetubuh tu baca doa iaitu Allahuma jannibnassyaitan, 
wajannibissyaitan wa rozaktana. Suami dan isteri kena baca, baru anak 
yang akan lahir itu nanti susah utk dihasut syaitan.

9- Kena ajar suami ni, semasa dia nak pancut air mani tu, kena baca ayat
ni, alhamdulillahillazi ja'alana minal ma'ie basyara. baca semasa dia 
dah rasa air mani dia nak terpancut. kena ajar ni.

10- semasa suami dah pancut air mani, dia kena angkat punggung isteri 
tu ke atas sikit, dalam 5 saat, (tadi dah letak atas bantal) tapi lepas 
pancut angkat lagi ke atas supaya air mani tu betul2 sampai ke rahim 
(tak cukup atas bantal je macam mula2) kena angkat lagi ke atas, badan 
isteri kita betul2 macam huruf c terbalik ataupun macam ni )

11- Lepas tu kaki isteri kena naik ke atas, sandar atas dinding, 
dalam 5 minit, lepas tu baru boleh bangun, tapi yang eloknya jangan 
bangun, terus tidur je lagi bagus (tapi kalau bersetubuh siang, jangan 
terlepas waktu solat)


12- Kena banyakkan solat hajat dan istikharah waktu malam iaitu 
sepertiga malam kira2 pukul 3 malam, sama2 kena buat, suami dan isteri,

13- Berpuasa tiga hari, berdoa kepada Allah, jangan banyak berbual-atau 
bercakap dalam masa 3 hari, berbual dan bercakap hanya perkara2 
tertentu, dan bercakaplah tentang kebesaran2 Allah selalu, jangan 
mengutuk2 orang, jangan mengumpat2 orang, pendek kata, kena bersihkan 
hati2 kita yang kotor.

14- Sebelum tidur baca zikir subhanallah 33 kali, alhamdulillah 33 kali,
allahuakbar 34 kali, baca selawat, fatihah, 4 qul, dan ayat kursi 
hinggalah tidur.

15- Amalkan minum madu asli dan dicampur dengan cecaair habbatussawda, makan sesudu pagi dan 
sesudu petang, suami dan isteri kena makan.

http://www.cute-smiley.comInsyaAllah dengan usaha yang kita buat ni, maka cepatlah lekat nanti, 
disamping itu jangan sekali2 berasa putus asa, sentiasa berusaha dan 
sentiasa mengingatkan bahawa rezeki anak itu adalah anugerah dari Allah,
Allah yang menentukan segala-galanya, tanpa izinnya usaha manusia tidak
mendatangkan kesan. 
Usaha, kemudian berdoa, kemudian bertawakal, insyaallah berjaya!

3 comments:

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

]betul tu lalim...tapi kena banyak 2 gak berdoa..kita boleh berusaha tapi yang menentukannya adalah DIA...akak doa semoga adik diberikan rezeki secepatnyaaa..Aminnnn...

amalkan yerp petua2 tuhhh..dun tensen2..hehehe..nanti ada r tu..muachhss!!

zOeY zAu YaH said...

nk simpan tips ni dlm diary blh? nk kawen lmbt lagi haha...

♥Ana el Zahra♥ said...

tq kak..aminnn...

cik zozu..sila simpan tips yg berguna ni sbg bekalan d masa depan..heheh